close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תרומה לחנוכה – לתת מהאור שלכם

מערכת שורשכג חשוון, תשפב29/10/2021

תרומה היא חוויה פנימית. ממש כמו אהבה או התרגשות, זה משהו שחווים, לא משהו שמסבירים

תגיות:

מי שמנוסה במתן לאחר יודע כי אם נותנים לאחר, מקבלים כל כך הרבה. קשה להסביר את זה, שכן מדובר בחוויה פנימית. ממש כמו אהבה או התרגשות, זה משהו שחווים, לא משהו שמסבירים. תרומה לחנוכה היא תרומה מיוחדת, תרומה לחג. שלא כמו תרומה רגילה שעוזרת לאנשים ביום-יום, כאן אתם עושים חסד כפול, נותנים במקום שבו הכי חסר.

אנשים חווים מחסור בכל מיני צורות, אך המחסור הפיסי בדברים שלכולם יש הוא מחסור כואב במיוחד. ביום-יום אנשים מתרגלים לכול, כך אומרים, ומי כמו העם היהודי לדעת זאת. אך מה קורה כאשר יש יציאה מהשיגרה, כמו למשל בחגים. ברגעים אלו אנשים שמתקשים ושחסר

להם מוצאים את עצמם בכאב עז יותר, בסבל רב יותר, שכן הם פוגשים את המחסור בצורה מודגשת. כאן הם צריכים אותנו הכי הרבה.

תרומה לחנוכה כדי לעזור באמת
כל יום הוא הזדמנות לעזור למישהו, אבל יש ימים שהם הזדמנות כפולה ומכופלת. תרומה לחנוכה היא תרומה שלא רק תשים ארוחה חמה על שולחן של נזקק, אלא תעלה לו חיוך מיוחד. רק חישבו רגע עד כמה אתם נהנים במפגשים המשפחתיים בתקופת החגים. יש משהו בחגיגות השפע הללו, ובייחוד בחג כמו חנוכה, עם כל המשמעות המסורתית שלו, שמייצר שמחה בלב.

אותם נזקקים אינם יכולים להרשות לעצם לחוות זאת, אך הם אלו הזקוקים לכך בצורה המשמעותית ביותר. ההזדמנות לתרום בחג החנוכה היא הזדמנות להביא אור גדול למישהו, אפילו בתרומה קטנה. לא מדובר בעוד ארוחה, בעוד מנה של אורז או דג, אלא בתרומה שהיא הרבה מעבר לכך, תרומה שמעלה חיוך על פנים של אדם אחר, תרומה שמחממת למישהו את הלב ולעיתים אף מביאה לידי דמעות.

תרומה לחיילים – לתת בחזרה
לא רק משפחות ואזרחים זקוקים לתרומות ולעזרת אלו שיש להם יותר. תרומה לחיילים כחלק מתרומה לחנוכה היא מעשה מיוחד ומתחשב, מעשה עם הצהרה פוליטית של ממש, הצהרה של אחדות ואכפתיות, מעשה של אהבת אדם. האספקט הדתי של מתן תרומה ידוע וברור לכולנו, וצדקה היא מצווה גדולה ונחשבת. לא סתם כך, הרי שידוע כי אנשים מרגישים טוב במיוחד כאשר הם עוזרים לזולת.

אנו מתוכנתים לעזור לזולת. עזרה ותמיכה הם חלק מהמהות שלנו, ואנו מרגישים טוב במיוחד כאשר אנו עוזרים לאחר. לצערנו התרבות המודרנית שואפת לאינדיבידואליזם, והרבה אנשים לא פוגשים את החוויה האנושית הייחודית הזו של נתינה במהלך החיים. מדובר בלא פחות מחוויה נשגבת, הזדמנות אמיתית לחוש ספקטרום שלם של תחושות של סיפוק. אנו יצורים קהילתיים, שבטיים, שנועדו לחיות בצוותא. החיים בצוותא נסמכים על מתן עזרה לזולת, ובטח שבחברה שלנו, החברה הישראלית, מתן תרומה לחיילים, תרומה לחגים ותרומה לחנוכה הם בסיס לחברה איתנה והזדמנות לנתינה אמיתית.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה